Miecznik zapiekany z warzywami




Pesce spada, czyli nasz miecznik. Tu ceniona ryba, łowiona w oceanie atlantyckim, najczęściej sprzedawana w formie steków.
Przepis z włoskiej książeczki kulinarnej o rybach.

Składniki:
  • 2 steki z miecznika
  • pół cytryny
  • 200g młodych ziemniaczków
  • 1 młoda marchewka
  • 1 młody por
  • 1 młoda cebulka i 1 szalotka
  • mała młoda cukinia
  • szczypiorek
  • oliwa
  • sól, pieprz
Wykonanie:
  1. Piekarnik nastawiać na 180 stopni. 
  2. Warzywa obrać i pokroić w plastry.
  3. Rybę umyć, osuszyć i skropić sokiem z cytryny (ja posypałam także przyprawą do ryb).
  4. W naczyniu do zapiekania ułożyć warzywa, polać oliwą, doprawić, dokładnie wymieszać. Piec ok. 20 minut.
  5. Wyjąć, rozsunąć warzywa i włożyć pomiędzy nie rybę (jeśli np. ziemniaczki czy marchewka są już upieczone, to można je wyjąć i trzymać w cieple). Polać pozostałym sokiem z cytryny, posypać szczypiorkiem.
  6. Piec razem ok. 10 minut (nie za długo, aby nie przesuszyć - ryba jest już wstępnie podgotowana sokiem z cytryny, który ma takie właściwości).
  7. Wyjąć na talerze, rozłożyć warzywa wokół ryby i podawać.
Smacznego!

(moja uwaga: rybka bardzo nam smakowała, moją porcję zjadła głównie Ula. Następnym razem - bo na pewno będzie następny raz - jednak z rezygnuję z cukinii. Jakoś mi do ryby nie pasuje, dam za to więcej ziemniaczków)