Letnie przystawki marynowane


Podawałam już przepis na marynowaną paprykę, a teraz mam propozycję na marynowaną cukinię, bakłażana i...kabaczka. Cukinię i bakłażana przygotowuję podobnie, tzn. najpierw kroję w cienkie plastry, a potem grilluję i marynuję w oliwie z przyprawami. I pewnie takie potrawy znacie, a może nawet je robiliście - świetnie pasują do dan z grilla. Ale czy przygotowywaliście kiedyś marynowanego kabaczka? Ja dotychczas używałam kabaczka do dwóch dań: do duszonych warzyw i do kabaczka faszerowanego (robiłam dziś, ale zapomniałam sfotografować..., więc przepisu też na razie nie wrzucam. A szkoda, bo pyszny wyszedł.)  W każdym razie przepis na banalnie prostego i niebanalnie smakującego kabaczka marynowanego dał nam znajomy Włoch.  Bardzo to smaczne jest! A że kabaczek z naszego ogródka, to tym smaczniejsze...  :)



MARYNOWANA CUKINIA, MARYNOWANY BAKŁAŻAN
Składniki:
  • cukinia/ bakłażan (najlepiej młode, niezbyt duże)
  • natka pietruszki
  • czosnek
  • oliwa
  • ocet balsamiczny
  • sól, pieprz, peperoncino

Wykonanie:
  • Warzywa pokroić w cienkie plastry, usmażyć na patelni grillowej. Ostudzić.
  • W pojemniczku wymieszać oliwę, ocet balsamiczny, posiekaną natkę z czosnkiem, doprawić. 
  • Dodać warzywa, delikatnie wymieszać, odstawić do lodówki na co najmniej godzinę. 

MARYNOWANY KABACZEK
Składniki:
  • młody kabaczek
  • natka pietruszki
  • czosnek
  • oliwa
  • sól, pieprz
Wykonanie
  1. W garnku zagotować wodę, osolić. 
  2. Kabaczka obrać i  pokroić na plastry ok. 0,5cm. 
  3. Wrzucić do gotującej się wody i gotować ok. 5-7 minut. Osączyć na sicie, ostudzić. 
  4. Natkę posiekać z czosnkiem. Dodać oliwę, sól i pieprz. 
  5. Z kabaczka usunąć, najwygodniej łyżeczką, środkowa część z nasionami. 
  6. Włożyć do oliwy, wymieszać, wstawić do lodówki na co najmniej godzinę. 

Smacznego!