Chili no carne


no carne to oczywiście wersja, która robię dla siebie (niektórzy pewnie nazwaliby ją: fasola z pomidorami :)) ale zapewniam Was, że jest bardzo pyszna.

Poniżej podam przepis na chili con carne, które zdarza mi się robić dla gości. Jest bardzo proste w przygotowaniu, można je przygotować z wyprzedzeniem i podawać na wiele sposobów (podam je na końcu przepisu) - jest to dodatkowo o tyle wygodne, że można je jeść przez parę dni pod rząd, za każdym razem jako inne danie.
Ja do mojej wersji nie dodaję ani papryki ani kukurydzy, choć te warzywa przeważnie spotyka się w chili con carne. Po prostu wypróbujcie swoje wersje, to bardzo fajne, szybkie i sycące danie.
Jeśli nigdy nie robiliście to bardzo Was zachęcam, żebyście spróbowali.
Aha, w wersji bez carne pomijamy mięso :)

Składniki:
  • pół kilograma mielonego mięsa wołowego
  • 2 puszki czerwonej fasoli w zalewie Kidney
  • 2 puszki pomidorów bez skórki
  • 2 ząbki czosnku
  • 3-4 średnie cebule
  • oliwa
  • sól, pieprz
  • chili
  • inne ostre przyprawy (np. z gotowej mieszanki meksykańskiej)
Wykonanie:
  1. Cebulę pokroić w kostkę, przesmażyć na oliwie na złoty kolor. 
  2. Dodać mięso i posiekany czosnek i smażyć na dużym gazie przez ok. 15 minut - cały czas mieszać i rozbijać grudki. 
  3. Dodać pomidory i osączoną fasolę, zmniejszyć ogień i dusić pod przykryciem ok. 40 minut.
  4. Doprawić do smaku - ma być ostre!
Podawać:
  • z chlebem
  • z ryżem
  • z chipsami Tortilla chips
  • w tacos
  • zawinięte w tortille i zapieczone
  • zawinięte w naleśniki, posypane serem i zapieczone
  • jako farsz, np, do papryki, kabaczka
  • Można podać osobno śmietanę
Smacznego!

Ja do mojej wersji tym razem użyłam suchej mieszanki fasolowej, którą zalałam wodą na noc, a potem ugotowałam.
Oczywiście zamiast pomidorów z puszki można użyć świeżych- obranych i pozbawionych pestek.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz