Filet z ryby morskiej w aromatycznej panierce



Tym razem wpadł mi do koszyka filet z karmazyna! 
Nigdy go wcześniej nie jadłam. Ma bardzo smaczne mięso, ale…  niestety poszukując polskiej nazwy dla włoskiej ryby scorfano trafiłam na stronę WWF. Karmazyn jest na niej oznaczony jako ryba, która ma czerwone światło – według autorów strony jest to ryba zagrożona, przełowiona i nie powinno się jej kupować (jeśli mamy podejście ekologiczne, zależy nam na środowisku i utrzymaniu równowagi gatunków; itd.).
Po kilku dniach przygotowałam w podobny sposób filet z dorsza i też był bardzo smaczny. Wydaje mi się, że do tego przepisu lepiej użyć grubszego filetu ryby- tak, aby panierka zbytnio nie zdominowała smaku. 
Przepis podaję za stroną rossoincucina.it. 

Składniki na 4 osoby:
  • 4 filety z białej ryby morskiej
  • 4 suszone pomidory z oleju
  • 100g czarnych oliwek bez pestek (w przepisie były oliwki taggiasche)
  • 2 łyżki tartego sera grana padano
  • 4 łyżki bułki tartej
  • czosnek
  • rozmaryn
  • tymianek
  • natka pietruszki
  • peperoncino (może być kawałeczek świeżej papryczki, jeśli akurat macie)
  • sól, pieprz
  • oliwa
Wykonanie:
  1. Posiekać dokładnie czosnek z oliwkami, pomidorami i ziołami (i ew. z papryczką).
  2. Do miski wsypać ser, bułkę, przyprawy i posiekane zioła. Dolać oliwę, wymieszać dokładnie.
  3. Filety opłukać, osuszyć i delikatnie posypać solą i pieprzem z jednej strony. Wyłożyć przyprawioną stroną na dół w naczyniu do zapiekania posmarowanym oliwą.
  4. Na filetach rozłożyć panierkę.
  5. Zapiekać ok. 15 minut w 180 stopniach.
Ja do tej ryby zrobiłam warzywa ‘tuttoinsieme’ (czyli wszystko razem): wrzucone razem na patelnię pokrojone w plastry ziemniaki, cebula czerwona i cukinia, posolone, popieprzone i zalane oliwą. Usmażone do miękkości (bez dolewania wody).
Smacznego!