Gołąbki bezmięsne - z ziemniakami, serem i orzechami włoskimi


Bardzo smaczne i naprawdę prościutkie w przygotowaniu gołąbki. Wykorzystałam do nich kupioną na targu malutką kapustę włoską (tę karbowaną). Bardzo ciekawe nadzienie: warzywa, orzechy, ser i tymianek. Zamiast provolone dolce można użyć innego, łatwo rozpuszczającego się, miękkiego sera.
Przepis z kobiecej gazetki F.
Gorąco Wam polecam - spróbujcie, to danie z serii eksperyment :)
Ja zrobiłam z połowy porcji i wyszło idealnie dla nas dwojga na kolację. A może nawet zjedlibyśmy więcej, gdyby było :)
Poniżej podaję oryginalny przepis dla 4 osób.

Składniki:
  • 12 liści kapusty 
  • 3 średnie ziemniaki
  • 2 marchewki
  • 2 szalotki lub małe cebule
  • 50g orzechów włoskich
  • 2 gałązki świeżego tymianku


  • 2 jajka
  • 50g sera provolone dolce
  • 700ml wywaru warzywnego 
  • 40g masła
  • sól
Wykonanie:
  1. W garnku zagotować wodę i wkładać po kolei liście kapusty. Podgotować 2-3 minuty, wyjąć, osuszyć, odciąć część twardej łodygi. 
  2. Warzywa pokroić w kostkę. 
  3. W garnku z grubym dnem rozgrzać masło, wrzucić cebulki, wlać 2 łyżki wywaru i gotować parę minut. 
  4. Dodać ziemniaki, marchew i połamane grubo orzechy. Podsmażyć razem 4-5 minut. 
  5. Dodać pół litra wywaru, listki tymianku i gotować ok. 15 minut, aż wywar się wchłonie a warzywa będą miękkie. 
  6. Ostudzić i rozgnieść niezbyt dokładnie widelcem. Dodać jaja, pokrojony w drobne kawałki ser i wymieszać. 
  7. Nadzienie nakładać na liście kapusty, zawijać gołąbki. Układać w naczyniu wysmarowanym masłem. (w oryginalnym przepisie podają, aby gołąbki związać sznurkiem kucharskim, ale ja tego nie zrobiłam- bałam się, że smak/zapach sznurka może przeniknąć do potrawy). 
  8. Podsmażyć chwilę na ogniu, zalać pozostałym wywarem i zapiekać w piekarniki nagrzanym do 180 stopni przez ok. 25 minut. 
Smacznego!

Na zdjęciu głównym są gołąbki ze zdjęcia w gazetce.
Moja wersja poniżej :)))

Nie tak piękne, ale pyszne