Kasza jaglana z warzywami i orzechami


Lubicie kaszę jaglaną?
Ja średnio. Ale co jakiś czas ją kupuję i przyrządzam. Wiem, że jest bardzo zdrowa i zawsze szukam jakiegoś ciekawego przepisu na nią. I prawie zawsze robią ją w końcu w jakiejś wersji warzywnej. Taką jak na zdjęciu (lub bardzo zbliżoną) robiłam już kilka razy, z tym, że zamiast kaszy jaglanej był bulghur. Ale z kaszą też jest dobre. I na pewno bardzo, ale to bardzo zdrowe!! A, i oczywiście niskokaloryczne, bo z kaszą jaglaną przyjaźnią się szczególnie osoby na diecie :)
Spróbujcie, to dobry przepis na zdrową kolację.

Aha, niektórzy radzą aby kaszę przed gotowaniem przelać zimną wodą (a jeśli ma się więcej czas to zalać zimną wodą i odstawić. Potem wodę odlać i ugotować w świeżej). Albo, żeby przelać wrzątkiem...  - to po to, aby pozbyć się ew. goryczki. Ja tak nie robię. Kasza rzeczywiście jest czasem trochę gorzka, ale to może taka jej właściwość :)

Składniki:
  • szklanka kaszy jaglanej
  • pół szklanki wody
  • marchewka
  • por
  • czerwona papryka
  • orzechy włoskie
  • natka pietruszki
  • oliwa
  • sól, pieprz
  • kurkuma
Wykonanie:
  1. Kaszę ugotować w wodzie z dodatkiem łyżeczki kurkumy (na małym gazie, do wchłonięcia wody). 
  2. Na patelni rozgrzać oliwę, wrzucić pokrojonego w plasterki pora i marchewkę, doprawić, dodać orzechy i poddusić wszystko razem (ew. podlać łyżkę wody lub wywaru).
  3. Dodać ugotowana kaszę, natkę, potrzymać na ogniu jeszcze ok. 5 minut. 
  4. I gotowe. Ja jeszcze posypałam rzeżuszką, bo akurat miałam :)
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz