Przepisy na dania z fig


Czy w Polsce są już świeże figi z Włoch? 
U nas w Toskanii w tym roku słabo z figami. Zresztą nie tylko w Toskanii- ostatnio byliśmy w Apulii  i tam też narzekali - przez deszczowe lato tego roku figi były mniej słodkie i bardziej 'wodniste'. Moje drzewka obrodziły, ale jednak fig nie zebrałam wiele
(w zeszłym roku zrobiłam kilkadziesiąt słoików konfitur figowych, w tym żadnej :( - pękały po deszczu, nie były smaczne.
Poniżej podaję Wam linki do moich ulubionych przepisów na figi, które publikowałam w zeszłym roku. Bardzo Was zachęcam do wypróbowania wszystkich! :)


tarta z figami i kozim serem 
figi z gorgonzolą i szynką parmeńską (lub bez)
figi pieczone z czerwonym winem

Robiłam także różne prościutkie desery figowe, np. w szklaneczkach przekładne karmelizowane figi i jogurt grecki, albo zamiast jogurtu greckiego zmiksowana ricotta z jogurtem naturalnym - pysznie i zdrowo :)
Można też przygotować kruche ciasto, zapiec w foremkach papierowych, a potem wypełnić figami (podsmażonymi na patelni z brązowym cukrem i cynamonem) i kremem z tiramisu czyli mascarpone zmiksowane z żółtkami i cukrem pudrem. Brzmi nieźle, prawda?