Tuńczyk i fasola - włoska klasyka (tonno e fagioli)


Z pewnością znacie to połączenie - to jedno z najszybszych w przygotowaniu i bardzo smacznych dań włoskich. Wygodne - bo składniki ma się na ogół w domu, a także dlatego, że można je przygotować z wyprzedzeniem, jest smaczne nawet następnego dnia.
Ostatnio zostaliśmy poczęstowani tą sałatką u znajomych Włochów i przypomniałam sobie, ze jeszcze jej nie publikowałam :)
A więc wrzucam moją wersję - z pomidorem. Polecam Wam bardzo!


Składniki:
  • dobry tuńczyk w oliwie z oliwek (używam takiego ze słoiczka, nierozdrobnionego)
  • puszka fasoli (może być drobna cannellini lub większa biała, w wersji na zdjęciu użyłam borlotti)
  • mała czerwona cebula pokrojona na cieniutkie piórka (na zdjęciu czerwona dymka - dlatego tak mało czerwona :)
Sos:
  • łyżka octu z białego wina
  • sok z połowy cytryny
  • wyciśnięty ząbek czosnku
  • oliwa z oliwek (można wlać tę z tuńczyka)
  • sól, świeżo zmielony pieprz
  • ew. pomidor i natka pietruszki

Wykonanie:
  1. Wymieszać składniki sosu, zalać odsączoną fasolę, nieodsączonego tuńczyka i cebulę, wymieszać delikatnie.
  2. Odstawić na co najmniej pół godziny i podawać. Jeśli ma być podawane później - włożyć do lodówki, ale wyjąć 20-30 minut przed podaniem. 
  3. Można podawać z pomidorem i natką pietruszki. Oraz z chlebem chłopskim i białym winem :)
Smacznego!

Takiego tuńczyka użyłam (yellowfin - żółtopłetwy). Lubimy go też w tej wersji klik