Tatar z tuńczyka z awokado (Tartare di tonno e avocado)


Ostatnio parę razy udało mi się kupić świeżutkie steki z tuńczyka (czyli przy mnie wycięte z 40-kilogramowej ryby :)
Przygotowuję je najprościej - na patelni grillowej, podane z purée ziemniaczanym i wasabi. Ideał! Zero pracy, efekt znakomity.

Ale za każdym razem przygotowywałam też trochę bardziej (ale naprawdę tylko trochę :) skomplikowanego tatara. Połączenie z awokado to klasyka.
Podam Wam mój ulubiony przepis w wersji z kolendrą i limonką. Zdecydowanie do wypróbowania!


Składniki:
  • 1 stek z tuńczyka (ok. 250-300g)
  • 1 awokado
  • mała dymka
  • 2 cm świeżego imbiru
  • 5 cm świeżego ogórka
  • gałązka kolendry
  • limonka 
  • sól, pieprz
 Na sos:
  • 2 łyżki oleju z pestek winogron (jest łagodniejszy od oliwy z oliwek, ale ona też może być :)
  • 1 łyżka sosu rybnego
  • 1 łyżka soku z limonki
  • ew. pół łyżki sosu ostrygowego (jeśli macie) 
  •  Do dekoracji np.: listki kolendry, ćwiartki limonki, papryczka chili, czarny sezam, kawior  (czarny lub czerwony)

Wykonanie:
  1. Tuńczyka pokroić w drobną kostkę (błony odkroić i wyrzucić). Posiekać dymkę, ogórka, kolendrę, zetrzeć imbir. Wymieszać z tuńczykiem (warto teraz wstawić do lodówki, nawet na parę godzin)
  2. Awokado obrać, rozgnieść widelcem i wymieszać z sokiem z limonki, solą i pieprzem (lub wszystko zmiksować w blenderze).
  3. Składniki sosu wymieszać. Dodać połowę sosu do tuńczyka z warzywami. 
 Podanie:
  • Można użyć metalowej obręczy (polecam, odkąd kupiłam często używam) lub podać w przezroczystym pucharku.
  • Ułożyć warstwę tuńczyka, na niej warstwę awokado i udekorować wybranymi dodatkami (O rany! Co ja tam dałam na zdjęciu? Już nie pamiętam!!! :)
  • Pozostały sos rozlać dekoracyjnie na talerzu lub podać osobno w miseczce
  • Ja zawsze podaję też grzanki

Smacznego!